Компании

"Рено Нисан България": Лидер с почти една трета от пазара

Групата Renault Nissan е лидер на пазара на електромобили в Европа. В България компанията промотира сегмента, като предостави 15 броя Renault Zoe на европейското председателство за превоз на делегатите

Компанията увеличи продажбите си с почти 20% до 307 млн. лв. през 2017 г.

от Константин Николов, , 5839 прочитания

Статията е част от класацията "Капитал 100". Поръчайте списанието на хартия или в pdf формат на www.capital.bg/k100/buy/.
.

Инфографика


През миналата година в България са били регистрирани около 36 хиляди нови автомобила според данните от КАТ. Пазарът продължава да расте, като всички на него бележат увеличение на продажбите си. Но една група е безспорен лидер на него - "Рено Нисан България". Две от марките в нея - Dacia и Renault, са номер едно и две на пазара на нови коли тук, а третата - Nissan, е номер 7. Общо трите са продали над 10 000 нови автомобила през 2017 г., или над една четвърт от всички пласирани коли. Което се вижда и от резултатите на дружеството "Рено Нисан България" - през 2017 г. приходите му са се увеличили с почти 20% до 307 млн. лв., а печалбата е нараснала с 16% до 8.6 млн. лв. С този резултат компанията влиза на 79-та позиция в "Капитал 100", като е първа по оборот в сектора си. В стотицата следват "Тойота" и "Порше БГ".


С разнообразие към корпоративните клиенти


"За четвърта поредна година сме лидери на пазара с Dacia, а Renault е номер две. Nissan също е в топ 10 тук, така че общо групата продава една на всеки четири коли. Представянето ни е много добро, особено като се има предвид, че нямаме индустриално производство в страната - подобни продажби реализираме в страни, където имаме заводи, като Румъния, например", казва Рено Пирел, генерален мениджър на компанията.


Реклама

С трите си марки компанията покрива почти всички сегменти на автопазара - от достъпните леки и лекотоварни коли на Dacia, през най-продаваните SUV модели на Renault и Nissan до електромобили. Всъщност на глобално ниво групата Renault Nissan (включваща и Mitsubishi и "АвтоВАЗ") за пръв път надмина продажби от 10 млн. автомобила през 2017 г. (10.6 млн.) и вече е глобален лидер на пазара на леки и лекотоварни коли.


Както при повечето от останалите играчи на пазара, и при "Рено Нисан България" основните клиенти са корпоративните. Около 80% от продажбите са в B2B бизнеса, като Пирел обяснява това и с подкрепата от централата в Париж. "Ние сме една от малкото компании на българския пазар, която е дъщерно дружество на компанията майка, а не вносител. Това ни дава предимство в В2В бизнеса", казва мениджърът.


Нови vs употребявани


Според Пирел пазарът в България се развива добре, но разликата при него спрямо другите страни в региона и Европа е огромното съотношение в продажбите на нови и употребявани коли, което е около 1 към 9. Това се доказва и от данните на КАТ: регистрираните нови автомобили през 2017 г. са 36 хиляди, а общо колите с първа регистрация за годината са 306 хил. От тях 200 хил. са над десетгодишни. Ето защо част от стратегията на "Рено Нисан България" е да се насочи към повече крайни клиенти и на пазара на употребявани автомобили. За целта компанията разширява услугата си Renault Selection, която предлага сертифицирани употребявани модели на Renault с гаранция. "Повечето потребители в България първо залагат на употребявани коли и затова искаме да работим в тази насока с нашите предложения в този сегмент, за да ги привлечем за наши клиенти, преди да ги насочим към покупка на нови коли. Този сегмент преминава основно към интернет и по тази причина залагаме повече и на дигиталните услуги", казва Пирел. Той допълва, че Dacia e достъпен бранд за покупка на нова кола, но все още разликата между цените на колите втора ръка и тези на марката е сериозна. "Ето защо искаме да се намесим по средата с предложенията ни в Renault Selection", казва мениджърът.

Около 80% от продажбите са в корпоративния сегмент, посочва Рено Пирел, генерален мениджър на компанията


Dacia държи около 12% от пазара на нови автомобили тук с продадените почти 4300 коли през миналата година (3600 през 2016 г.). Пирел сочи за пример SUV модела Duster, който се продава за около 22 хил. лв. Според генералния мениджър на "Рено Нисан България" успехът на марката е безспорен, тъй като в Европа делът й е около 3%, и тепърва ще се развива. "Подготвяме нова продуктова линия на марката и се надяваме да е толкова успешна, колкото и досегашните модели. Успехът на Dacia се дължи на факта, че се вслушваме много внимателно в това какво иска или не иска клиентът в една кола", допълва Пирел и не изключва един ден Dacia да има и електрически модел.


Електромобилите идват


Групата Renault Nissan е лидер на пазара на електромобили в Европа. И макар продажбите в този сегмент в България все още да са изключително малки (в края на януари има регистрирани едва 384 такива леки автомобила), Пирел казва, че компанията му работи усилено за налагане на електромобилността. Част от тези усилия беше предоставянето и на 15 броя Renault Zoe на европейското председателство за превоз на делегатите, които пристигаха тук. "Така хората разбират, че сме водещ бранд в този сектор, което е добре за нашия имидж", казва мениджърът. Според него е трудно да се очаква някакъв бурен растеж на електромобилите по българските градове, без правителството да предлага някакви субсидии при покупка на такива коли, но все повече български потребители вече са наясно с градските им предимства.


В "Рено Нисан България" очакват двуцифреният растеж на продажбите да продължи и през тази година. И нищо чудно в края на 2018 г. Dacia, Renault и Nissan отново да държат почти една трета от пазара на нови коли в България.

.

Илюстрация

К100 - класация на най-големите компании в България


- Класацията топ 300 компании по приходи
- Класация по сектори
- Най-рентабилните компании
- Анализ на данни
- Интервютa


Изданието е подарък за всички абонати Капитал PRO.
Всички останали читатели могат да го намерят от 6 юли онлайн или в търговската мрежа - централните търговски обекти за вестници, магазините Inmedio, Relay, One Minute, както и във веригите OMV, Фантастико, Кауфланд.

Вижте още »Поръчайте изданието »


Още по темата
Още от Капитал
Реклама
0 коментара
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK