Start Up

Кои са победителите в конкурса ClimateLaunchpad

Три компании със зелени бизнес идеи ще се състезават в международната надпревара в Единбург

от Сирма Пенкова, , 4107 прочитания

Система за озеленяване, екологична кожа и платформа, която свързва готвачи с клиенти, са проектите победители в четвъртото издание на локалната надпревара за зелени бизнес идеи ClimateLaunchpad, организирана от "Клийнтех България". Те ще имат възможност да представят България на международния финал в Единбург през ноември, където ще участват млади предприемачи от още 46 страни от цял свят. Десет от най-добрите проекти ще се състезават за наградата от 10 хил. евро и място в акселераторската програма Climate-KIC Accelerator с финансиране до 50 хил. евро.


Българските победители


На трето място в местното състезание се класира екипът на Spoontaneous, които разработват платформа за домашно приготвена здравословна храна. Тя свързва любители готвачи и потребители, които на карта в реално време могат да виждат къде в града има готова храна, каква е тя и да отидат да си я вземат, а компанията ще получава 10% комисиона от всяка покупка. Според екипа този модел е подходящ за хора с хранителни режими или специфични нужди, като така ще се увеличи разнообразието от ястия, което по ресторантите обикновено е ограничено. Първият пазар, на който ще тестват платформата, е Лондон, а за да се регистрират като готвачи, потребителите ще трябва да преминат курс за сигурност и хигиена при приготвяне на храната. В приложението ще има и опция за рейтинг на готвачите.


Реклама

Второто място в ClimateLaunchpad зае екипът на LiveMatter, който разработва нов вид екологична кожа от бактерията комбуча. Поставена в чай и топла вода, бактерията започва да "плете" материята и има нужда от 4 седмици, за да направи подобния на кожа продукт, който след това в продължение на една седмица изсъхва, след което е готов за обработка. Алтернативната кожа е здрава колкото изкуствената, може да бъде обработвана и оцветявана и да послужи за изработването на дрехи и аксесоари. Младата българска компания цели да продава на модни марки, които целят намаляване на използването на животинска кожа и засилване на бранд идентичността им.


Тазгодишният победител в надпреварата е екипът на Botanic room, които разработват мултифункционална система за озеленяване, която подобрява качеството на работната среда в отворените офис пространства. Преградите, покрити с растения, са подходящи за компании с над 200 служители и съвместяват функциите на 3 стаи – за отдих, за срещи и офис. Стените са с размери 15 кв.м и струват 12 хил. евро заедно с поддръжката за 3 години. Според екипа на стартъпа подобни решения са в унисон с тенденцията компаниите да търсят различни решения за подобряване на работната среда, като по-този начин могат да привличат и задържат служителите си.


Подгласниците в състезанието


До финала на ClimateLaunchpad в България стигнаха още три български отбора с проекти в областта на чистите технологии, справяне с климатичните промени и опазване на околната среда. Това бяха BeeFarm, които купуват мед от малки производители, брандират го и го продават на вериги магазини, като по този начин стимулират малкото производство. InteLis разработват интелигентно осветление за култивиране на микроводорасли, а младата компания ReUse е създала платформа за ефективно рециклиране на едрогабаритни отпадъци, свързваща компании, които имат нужда от тях с домакинства, които ги изхвърлят.


Още по темата
Още от Капитал
Реклама
1 коментар
  1. klavdiq23 1
    Неутрално

    Писна ми от самонадеяни мошеници като Куесте ЕООД, които ще направят всичко за пари!

    Нередност?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK