HI @ Капитал!

На тази страница ще намерите информация за абонаментни планове и други услуги от Капитал. През формата може да ни подавате обратна връзка или сигнал за проблем. Благодарим!

Не получавам вестника заради извънредното положениеarrow_drop_downarrow_drop_up

Капитал прави всичко възможно, за да осигури създаването на седмичника и той да бъде издаден на хартия и да достигне до вас. Проблемите с доставката за съжаление са резултат от въведеното извънредно положение.
Искаме да ви напомним, че като абонат на Капитал седмичникът е достъпен за вас за четене в pdf формат в нашата Библиотека, както и в приложението за мобилни телефони, което можете да изтеглите от Google Play за Андроид и App Store за iOS.
Можете да смените адреса за доставка, като се свържете с нас на [email protected], като попълните формата за обратна връзка, или като ни се обадите на телефон: 02 461 53 49
"Капитал" осигурява доставката на вестника и допълнителните издания чрез фирми подизпълнители. Доставката на абонамента стартира след неговото заплащане, до 23-о число на всеки месец.
"Капитал" осигурява доставката на вестника и допълнителните издания чрез фирми подизпълнители. При липса на доставка първо проверете кога точно трябва да стартира доставката ви, тъй като има значение датата на плащане.

Ако абонаментът ви вече е стартирал, но нямате доставка на вестника, трябва да се свържете с вашия доставчик ("Доби прес" или "БГ пощи") или може да потърсите нас, за да изясним казуса вместо вас - моля, пишете ни на [email protected] или направо ни се обадете в работно време на 02/4615349.
Отидете в долната част на сайта - най-долу на страницата има линк за превключване между мобилна и десктоп версия.
Първо проверете вашия профил в id.capital.bg - секция Бюлетини. Там трябва да има отметка на бюлетините, които искате да получавате. Проверете мейла на вашия профил в id.capital.bg - на този мейл се изпращат бюлетините, които сте поискали да получавате.

Проверете в папка spam - възможно е мейл услугата, която използвате, да е класифицирала бюлетините като спам. В този случай е необходимо ръчно да ги преместите в папката с входящи съобщения и това би трябвало да е достатъчно следващия път да ги получите коректно.
"Капитал PRO" абонаментът ви дава достъп и до двете мобилни приложения на "Капитал". Ако ползвате мобилното приложение "Капитал PRO" - цялата информация от седмичника се публикува в няколко емисии в петък и през уикенда. Ако сте свикнали с организацията на вестника и искате да получавате съдържанието точно както е подредено на хартия, може да си инсталирате приложението "Капитал - Седмичникът" на Android и iOS и да четете през него.
Класациите като "Капитал 100", "Гепард", "Регал 100", както и някои други специализирани издания, са част от абонаментен план "Капитал PRO". Ако искате да ги получавате, уверете се, че имате този абонаментен план. Класациите се публикуват на хартия и онлайн в Библиотеката на "Капитал".

Ако не сте PRO абонат, но искате да получавате класациите, може да надградите абонаментния си план. Свържете с нас на [email protected].
  • Проверете с какъв профил сте влезли в сайта и дали към него има абонамент. Това може да направите от лентата най-горе в сайта или иконата на профил, ако сте на мобилно устройство. Към информацията за профила ви е изписано и дали имате абонаментен план.
  • Ако имате абонамент, но на профила, с който сте влезли в сайта, няма индикация за такъв, може би сте влезли с друг профил или все още не сте активирали дигиталния си достъп.
  • Ако сте закупили абонамент на хартия, трябва допълнително да активирате дигиталния си достъп с код, който ви е предоставен при покупката на хартиен абонамент от нас или дистрибутор. Активацията става от профила в id.capital.bg.

Края на XIX век. Четвърто авеню се оформя като книжарската алея на Ню Йорк - цяла вълна от предприемачи със страст към четенето се активизира и едно след друго изскачат магазини за стари книги. Атмосферата на Book Row е артистична, малките книжарници са плътно една до друга, понякога тeсни, светлината забулена, а отоплението много често липсва, но сякаш това прави търсенето на определена книга из лабиринтите от полици още по-вълнуващо.

Всяка една книжарница носи духа на собственика си, който с подбраните заглавия сякаш иска да разкаже за себе си, да покани минувачите в своя литературен дом. В периода от 1890 г. до 1960 г. Четвърто авеню представлявала броеница от близо 50 магазинчета за стари книги. Казват,че седмица не би ти стигнала да ги разгледаш. Андре Бретон, Джак Керуак и Робърт Фрост, са чести посетители на Book Row. През шейсетте години на миналия век, алеята на книгите постепенно избледнява от картата на Ню Йорк, причина за това са покачилите се наеми, бумът на масмедиите и на големите вериги книжарници. Днес единствената следа от тази емблематична улица остава книжарница Strand, която носи името на знаменитата улица в Лондон, където някога се събирали писатели като Уилям Такери и Чарлз Дикенс.

Историята на Strand започва през 1927 г., когато 25-годишният Бенджамин Бас отваря своята малка книжарница със стари книги на Четвърто авеню в Манхатън. Бас разполага с 300 долара в джоба и 300 долара, които заема от приятел. Нощи наред спи в магазинчето си, за да спести някой долар. Синът му Фред помага още от много малък. По-късно през 1956 г. наследява бизнеса на баща си. Една година след това Фред премества Strand на ъгъла на "Бродуей" и 12-а улица с идеята да разшири книжарницата. Първоначално Strand се помещава на половин приземен етаж, но до 1970 г. вече заема три етажа. Фред следва заложената още от баща му политика за управление на книжарницата, преследва максимално разнообразие от стари и нови книги, колекционерски заглавия и издания за по-малко от долар.

Днес Strand е най-голямата книжарница за книги втора употреба.
18 Miles of Books (29 км книги) е слоганът на книжарницата, но и реалното количество книги, които се предлагат тук. Някога Бенджамин разполагал с 70 000 книги, а преместването на книжарницата, отваря нови възможности за разгръщане на броя им, който днес стига до 2,5 милиона бройки. В интервю за NY1 през 2015 г. Фред казва за концепцията на баща си: "Отначало смятах, че е луд. Защо купуваме още и още книги, след като не сме продали наличните. Но ние просто продължихме да купуваме. Факт е - не можеш да продадеш книга, която нямаш.". Той добавя гордо, че Strand притежава повече книги от всичките книжарници намирали се някога на Book Row взети заедно.

[[img:4047195]]

След като наследява бизнеса, Фред прави редица нововъведения, за да модернизира книжарницата си. Отваря будки на ключови места в града, което служи, както за продажба на книгите, така и за реклама. В последните години от живота си заставал пред тезгяха и изкупувал книгите на придошли продавачи, които разчиствали апартамента си. "Ние сме последното място, освен заложните къщи, където може да влезете и да продадете нещата си", казва той за вестник The Villager.

Превърнала се в семеен бизнес, Strand в наши дни се управлява от трето поколение на фамилията Бас. Днес за този книжен оазис се грижи Нанси, дъщерята на Фред Бас. Tайната на Strand като независима книжарница е, че залага на заглавия, които не се намират в интернет. Също така акцентира върху представянето на нови книги и върху дискусиите. Много от тези срещи са записани и има свободен интернет достъп до тях.

Да работиш в Strand, изисква известна доза посвещение и задължително страст към книгите. Още през 70-те Фред Бас въвежда допълнително условие при наемането на своите служители. За да станеш част от семейството на Strand, освен обичайните за интервю въпроси, всеки кандидат трябва да попълни анкета с десетина литературни въпроса. С годините въпросникът се прочува и се превръща в запазена марка на книжарницата. The New York Times публикува няколко от легендарните литературни куизове.

Strand е място, където едновременно може да се поровите в големи кошове пред магазина за някоя находка, например книга за един долар, но и бихте могли да разгледате колекцията от редки книги (включително издания от XVII век) и да купите шедьовър на цена от близо 100 000 долара.

Сред колекционерските перли на книжарницата са книга, подписана от Марк Твен, книга с четири оригинални литографии на Пикасо, Шекспир в лимитирана серия от седем позлатени тома, пощенска картичка собственоръчно написана от Стайнбек през 1939 г. Природонаучна енциклопедия с 147 медни гравюри от 1712 г. А някога част от съкровищницата на книжарницата са били първото издание на "Одисей" публикувано през 1926 г. и издание на Шекспир от 1632 г.

В сайта на книжарницата фигурират интересни рубрики като препоръчано от персонала и календар с всички актуални събития. След като наскоро Strand беше обявена за официална забележителност на Ню Йорк, собственичката Нанси Бас сподели своите опасения, че този факт само ще застраши независимостта на книжарницата. Пред The Guardian тя сподели: "Това ще доведе до допълнителна бюрокрация и разходи, които нямаше нужда да ни налагат. Правителството трябва да прави точно обратното."
Абонатите на "Теленор" могат да се възползват от възможността да добавят абонамент "Капитал" в свободните си слотове през мобилното приложение MyTelenor.

За да активирате абонамента си, е необходимо да го активирате първо в приложението MyTelenor и след това на capital.bg.

Стъпките за активиране са:

I. Активиране в приложението MyTelenor
  • Отваряте приложението MyTelenor
  • Отивате на меню "Услуги"
  • Добавяте "Капитал" - в информация за услугата са описани условията, при които можете да добавите абонамент. Можете да добавите "Капитал" по два начина:
  • 1. Ако имате свободна позиция в абонаментния си план, добавянето е безплатно
  • 2. Ако нямате свободна позиция, можете да активирате абонамент за "Капитал" като допълнителна услуга. Първият месец е безплатен, цената за всеки следващ е според вашия абонаментен план към "Теленор"
  • След активиране ще получите sms за успешна активация в "Теленор"
II. Активиране на абонамента в сайта на "Капитал"

След като сте активирали абонамента си за "Капитал" в приложението MyTelenor, е необходимо да завършите активацията на capital.bg. Стъпките са:
  • Отивате на capital.bg
  • В хедъра на сайта, кликате на "Вход"
  • Избирате "Вход с Теленор"
  • Ще получите sms с код за достъп, който да въведете на сайта
  • При успешен вход, ще получите мейл от "Капитал" за успешно активиран абонамент

Абонатите с фирмен абонамент обикновенo избират план "Капитал PRO" - заради всекидневната информация, удобно пакетирана в мобилното приложение. Тъй като повече хора в една компания четат "Капитал" и използват информацията в своята работа, имаме специални оферти за достъп според различните нужди на фирмите. Например можем да създадем план за вас, в който да имате няколко бизнес профила, друг брой книжки - често компаниите поръчват класациите в по-голям тираж и т.н. Можем да дадем и фиксирана цена с неограничен достъп за цялата фирма. Потърсете ни и ще дадем решение за вашата компания, пишете ни на [email protected]
"Капитал" има два абонаментни плана - "Капитал" и "Капитал PRO". Разгледайте внимателно тук какво включват те и това ще ви ориентира при вашия избор. Най-просто обяснение за разликата между двата плана е, че единият е базиран основно върху съдържанието на седмичния вестник, а другият дава достъп и до всекидневна бизнес информация - подсказва го и името му PRO - за професионално ползващите съдържанието на "Капитал".
"Капитал PRO" e абонаментен план, който дава достъп до цялото съдържание на "Капитал" на всички платформи - сайт и мобилни приложения, както и услуги от типа на неограничен брой справки с финансова информация за фирми и сектори през търсачката КАПИ.

"Капитал PRO" е и името на мобилното приложение, разработено специално за абонатите на "Капитал PRO". Tо дава всекидневна бизнес информация под формата на кратки емисии и през уикенда публикува съдържанието на седмичника. Приложението е разработено за двете платформи iOS и Android.
Фактура за всеки платен абонамент се издава в срок от 5 работни дни след извършване на плащането. Може да бъде изпратена през eFaktura.bg (тук трябва да предоставите актуални данни за профила си), доставена от "Български пощи" с обратна разписка.

Ако желаете да получите фактурата си в pdf, моля, пишете ни или се свържете с нас на [email protected] или 02/4615349
Услугата по доставка на хартиени издания се извършва от фирми подизпълнители. В организацията на процеса с тях се съобразяваме с дата 23-о число на всеки месец. Платените абонаменти преди тази дата стартират нормално, без забавяне, а за платените след 23-о число ние потвърждаваме допълнително стартовата им дата.
Абонаментите с автоматично подновяване могат да бъдат прекратени по всяко време. Ако плащането ви е направено през Paypal, трябва да се логнете в с профила си и да изберете опцията оттам. Ако сте закупили абонамент с автоматично подновяване през мобилните приложения в Apple Store или Google Play, прекратяването на подновяването става от профила ви в iOS или Android. За прекратяване на автоматично подновяване в системата на ePay трябва да ни пишете на [email protected]
Автоматично подновяване (recurring payment) означава след изтичане на абонамента ви той да се стартира отново, без да е необходимо вие да извършвате някакво действие. Плащането става автоматично и вие само получавате съобщение, че то е направено. Избирайки автоматично подновяване, вие си спестявате усилието всеки път да потвърждавате услугата. Автоматичното подновяване може да бъде прекратено винаги, когато пожелаете.

Автоматично подновяване може да бъде направено през системата на ePay, PayPal, както и когато избирате плащане с карта, тъй като операторът за плащания, с който работим, е еPay. В този случай отново не е необходимо да създавате профил в системата на ePay.
Може да платите абонамент по един от следните начини:
  • С дебитна или кредитна карта - минава се през терминала на ePay, но не се изисква да имате регистрация в системата им, само попълвате информацията на картата и това е
  • ePay - когато имате регистриран профил и карта
  • PayPal - трябва да имате профил и регистрирана карта с наличност
  • Банков превод - валиден е и за дигитална услуга, в момента на заявка на плащане дигиталната услуга се активира веднага, но при липса на превод до три работни дни се деактивира и системата не позволява повторно заявка на дигитална услуга с този начин на плащане
  • Плащане чрез пощенски паричен превод (наложен платеж) - поддържаме тази услуга за покупка на специални издания и бизнес доклади - в цената се включва услугата за доставка.

Специалните издания на "Капитал" са основно две категории:
  1. Специални теми - издания с потребителски теми и интересни за по-широк кръг потребители. Тези издания са за всички абонати.
  2. Бизнес доклади и класации - специализирани издания с информация и анализи за различните индустрии и фирмите в тях. Тези издания са за абонатите "Капитал PRO".
Всички издания се качват в Библиотеката на "Капитал" и са налични за четене с инструмента K:Reader - удобно да четете изданията в дигитална форма. На начална страница на Библиотеката може да разгледате всички издания, към всяко има етикет, указващ към кой абонаментен план е.

С инструмента K:Reader може да четете и седмичния вестник, както и бизнес емисиите от приложението "Капитал PRO".
Един акаунт е предназначен за ползване от един потребител. Ако желаете повече хора във фирмата ви да четат "Капитал", свържете се с нас, за да ви направим специална оферта за корпоративен достъп.
Един абонамент означава един потребителски профил, с който може да четете на всички платформи, но в един и същ момент може да бъдете логнати едновременно само на 3 устройства. Всяко следващо логване в ново устройство ще ограничи достъпа на първия логнат. Ако искате повече хора да четат "Капитал", просто се свържете с нас и ще ви дадем специална оферта.
Всички абонати на хартиени издания получават достъп и до дигиталните услуги, част от пакета на съответния план. Дигиталният достъп се активира с клиентски код, предоставен ви от нас или от дистрибутора, от когото сте закупили абонамента.

Когато имате код, трябва да влезете в профила си в id.capital.bg (или да създадете такъв, ако за първи път сте клиент на Капитал) и в поле Табло/Активиране с код да го въведете и запазите. Може да ползвате бърза връзка тук.

Това е всичко. Влизайте винаги с този профил, за да четете без проблем.
За да използвате приложението, трябва да имате активен абонамент с план "Капитал" или "Капитал PRO". План "Капитал" може да закупите както през самото приложение, така и през сайта на "Капитал".

Ако нямате действащ абонаментен план, ще имате достъп единствено до съдържанието на отделните броеве.
Профилът в id.capital.bg ви дава достъп до различен тип услуги като:
  • Абониране за безплатни бюлетини
  • Коментиране във форумите на сайтовете
  • Изпращане на потребителски сигнал в dnevnik.bg
  • Да имате достъп до архива на dnevnik.bg
  • Да си запазвате статии за четене.

Смяната на парола

Имам проблем с мейла за смяна на паролата/забравена парола (няма го или е нечетим)
  • Проверете дали мейлът не е попаднал в spam папка
  • Пишете ни на [email protected]

Може да разгледате информацията във вашия профил на id.capital.bg
Тук ще виждате вашия абонаментен план и докога е активен.
Не мога да променя аватара си (или нещо друго по профила в id.capital.bg)
  • Уверете се, че сте логнати в профила
  • Уверете се, че снимката, която искате да сложите като нов аватар, изпълнява всички изисквания.

Влизайте със своя профил, без значение на коя платформа четете "Капитал". Ако имате абонамент, профилът ви гарантира, че съдържанието, за което сте платили, е достъпно навсякъде.

При проблем с логване в профил проверете дали:
  • Пишете на латиница
  • Имате натиснат бутона CAPSLOCK - има значение малки и големи символи
Ако проблемът не е в някой от горните случаи, моля, изчистете кеша на браузъра (за Google Chrome - кликвате на трите точки в горния десен ъгъл, след това на More Tools и избирате Clear browsing data; за Mozilla - Меню - Поверителност и защита - Изчистване на данни). След това опитайте отново. В краен случай пишете ни на [email protected]
За да ползвате дигиталните платформи на "Капитал", трябва да имате профил в id.capital.bg Този профил важи и за останалите сайтове в групата на "Икономедиа" - dnevnik.bg, karieri.bg, bacchus.bg, regal.bg).

За да създадете профил, е нужно да въведете само валиден е-мейл и парола. Формата за регистрация ви дава опция да попълните и допълнителна информация за себе си, която би ни помогнала в създаването на нови продукти и услуги, подходящи за вас. Тази информация не е публична и не се споделя с трети страни.

След попълване на регистрацията трябва да я потвърдите от линка, който ще получите на електронната си поща. Ако не получавате мейл, моля, вижте в папка spam или ни пишете на [email protected]
Всички допълнителни издания се качват в Библиотеката на "Капитал" и са налични за четене с инструмента K:Reader или дори да изтеглите под формата на pdf.

На начална страница на Библиотеката може да разгледате всички издания, към всяко има етикет, указващ към кой абонаментен план е.

Някои от изданията може да закупите и отделно. Ако искате да имате само онлайн достъп, след успешно плащане ще получите е-мейл с линк, от който да свалите изданието.
Допълнителни издания на хартия получават само абонатите с включена опция за това. Абонатите на "Капитал" получават специални издания с потребителски характер от календара на изданията, а абонатите "Капитал PRO" получават всички издания - т.е. потребителските теми, бизнес доклади и класации.

Част от допълнителните издания може да закупите и отделно - в търговската мрежа или онлайн. Когато купувате изданията онлайн, цената за доставка по куриер е включена в крайната цена.

Класацията "Капитал 100" се разпространяваше до всички абонати, но от няколко години е част от абонаментния план "Капитал PRO".
Класациите като "Капитал 100", "Гепард", "Регал 100" и други са част от абонаментен план "Капитал PRO". Ако искате да ги получавате, уверете се, че имате този абонаментен план. Класациите се публикуват на хартия и онлайн в Библиотеката на "Капитал".

Ако не сте PRO абонат, но искате да закупите класациите - в pdf или на хартия, може да го направите от Библиотеката на "Капитал" или може да се свържете с нас.

При покупка на дигитално издание (pdf) след плащане очаквайте e-mail, от който да свалите изданието. Ако мейлът се бави, моля, проверете в папката spam, ако не е там, пишете ни на [email protected]
Специалните издания на "Капитал" са основно две категории -

1. Специални теми - издания с потребителски теми и интересни за по-широк кръг потребители. Тези издания са за всички абонати.

2. Бизнес доклади и класации - специализирани издания с информация и анализи за различните индустрии и фирмите в тях. Тези издания са за абонатите "Капитал PRO".

Всички издания се качват в Библиотеката на "Капитал" и са налични за четене с инструмента K:Reader - удобно да четете изданията в дигитална форма. На начална страница на Библиотеката може да разгледате всички издания, към всяко има етикет, указващ към кой абонаментен план е.
Актуален календар на изданията на "Капитал" може да намерите тук.

Моля, имайте предвид, че календарът търпи промени.
Разгледайте картата с всички обекти, в които се разпространява седмичния "Капитал". Вестникът е част от абонаментните планове "Капитал" и "Капитал PRO".
Ако търсите брой, който е изчерпан в търговската мрежа, може да се свържете с нас и да се опитаме да ви го осигурим. Пишете ни на [email protected] или се обадете на 02/4615349.
Ако имате търговски обект и искате да продавате вестника, моля, свържете се с нас на: [email protected] или на 02/4615497.
Ако сте абонат на "Капитал", имате право на отстъпка от всички събития. Получавате специален код, който да използвате при регистрация.
"Капитал" организира средно около десет конференции на година. Информация за предстоящите събития може да намирате на economedia.bg/events.
Може да кандидатствате за безплатна акредитация или отстъпка от цената за събитие на [email protected]