Ревю

Кино: "Бивш под прикритие"

Шпионска пародия с интелигентен хумор

от Янко Терзиев, , 40879 прочитания

.

Илюстрация

Оценка: 4 от 5
Още от същото: "Да заловиш крадец"

Оригиналното заглавие The Spy Who Dumped Me се заиграва с "Шпионинът, който ме обичаше", класически шпионски екшън с Роджър Мур като Джеймс Бонд.


В подобни филми жените бяха съвършени – невинни красавици, фатални убийци, често и двете едновременно. Но само съпътстващо украшение в мъжки доминирания сюжет, случващ се в един мъжки доминиран свят. С "Бивш под прикритие" Сузана Фогел (съсценарист и режисьор, преди това писател, драматург и сътрудник на сп. "Ню Йоркър") преобръща печелившо гледната точка в духа на днешния ден. При спазени условности на жанра (съспенс, обрати, компетентни каскади) в центъра са две обикновени съвременни жени с всичките си несъвършенства, фобии и копнежи. Запазването на тяхното трудно, но искрено приятелство е важно колкото и спасяването на света от поредните лоши изнудвачи.


В най-напечените моменти двете започват да си доказват коя познава другата по-добре и това е забавно и разтоварващо. Диалогът е бляскав, скечов и неизбежно циничен. Двете са на около 30, различни темпераменти. Брюнетката (Мила Кунис) е прагматична и земна, държи да върши нещата правилно, но нищо в живота си не е довела докрай. Включително връзката със самоуверен радиоводещ, който се оказва скрит суперагент (Джъстин Теру). Блондинката (Кейт Маккинън, импровизационен талант) е неуспяла актриса, прави драма от всичко, иска да е загадъчна и фатална, но си е наивна и открита. Суперагентът ги въвлича в смъртоносно шпионско преследване из най-красивите европейски столици (Виена, Прага, Париж, Берлин и пр.).


Реклама

Шпионските клишета са интелигентно стилизирани, екшънът е преувеличен до абсурд. В приключението си момичетата срещат жанрови типажи с поне една оригинална черта. Украинска гимнастичка е станала супермодел и перфектен убиец; шефката на MI6 се оказва Джилиан Андерсън от "Досиетата Х" и блондинката я пита къде е Джуди Денч; важна развръзка става с помощта на Едуард Сноудън; кулминационната престрелка е по време на спектакъл на "Цирк дьо Солей". Шеметно, налудничаво и умно, пипнато от талантливи женски ръце – открояват се Фогел и Маккинън.


Още по темата
Още от Капитал
Реклама
0 коментара
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK